Серед наших пацієнтів часто виникають непорозуміння щодо обов'язків та режиму роботи сімейних лікарів. Побутує думка, що до сімейних лікарів можна телефонувати у неробочі дні, що лікар повинен надати свій особистий номер мобільного телефону або ж, що він зобов'язаний видати свідоцтво про смерть у будь-який час доби.
Отож, розвіємо ці твердження:
Сімейний лікар – це не лікар екстреної служби допомоги. Кожен медичний заклад первинної ланки (амбулаторії сімейних лікарів та педіатрів) має встановлений графік роботи, в межах якого лікарі надають консультації та допомогу пацієнтам. У вихідні та святкові дні медичні заклади можуть організовувати чергові кабінети відповідно до внутрішнього розпорядку та законодавства.
Ви можете заздалегідь дізнатися про можливості отримання медичної допомоги у неробочий час у вашій амбулаторії. Запитайте про це у свого лікаря або зателефонуйте до call-центру медичного закладу.
Щодо особистих контактів: медичні працівники не зобов'язані надавати особисті номери телефонів пацієнтам – це їхнє особисте право вирішувати, який контакт надати: власний чи номер медичного закладу. Навіть якщо лікар поділився особистим номером, він самостійно визначає години, коли готовий відповідати на дзвінки та повідомлення поза робочим графіком.
Окремо наголошуємо про нічний час – лікар має повне право на відпочинок і не зобов'язаний виїжджати вночі для констатації смерті чи вирішення інших питань. Такі звернення краще відкласти до початку робочого дня.
Пам'ятаймо про взаємоповагу. Правильне розуміння ролі сімейного лікаря допоможе побудувати ефективну взаємодію між пацієнтом та медичним працівником, забезпечуючи якісну медичну допомогу в межах встановленого робочого графіку.