Верховна Рада 8 червня в першому читанні проголосувала за медичну реформу - одну з найважливіших змін для України.
Незадовго до цього, 2 червня, Національна Рада реформ підтримала реформу медицини і рекомендувала Верховній Раді України визначити пацієнтські законопроекти МОЗ як невідкладні.
Законопроекти, що запускають медичну реформу, парламент мав розглянути ще 18 травня, але тоді Рада проігнорувала їх - у сесійній залі не вистачило голосів для їх включення до порядку денного.
Принцип "гроші ходять за пацієнтом"
Медична реформа передбачає запровадження принципу "гроші ходять за пацієнтом", тобто держава буде платити лікарням та лікарям за надані конкретним пацієнтам медичні послуги, а не за "утримання ліжок". Так, за кожного пацієнта, який підписав із ним договір, сімейний лікар отримуватиме 210 гривень на рік.
Медична реформа передбачає запровадження поняття "державного гарантованого пакету" - певного обсягу медичних послуг та лікарських засобів, які держава зобов'язується оплачувати за заздалегідь встановленими тарифами. Тарифи кожного року буде затверджувати уряд.
Причому 100% покриття вартості медичних послуг та ліків держава гарантує
Введення тарифу спільної оплати
Якщо держава частково покриває витрати на медичну допомогу, вводиться тариф спільної оплати, який буде встановлюватися Кабміном, і за межами якого стягнення плати буде заборонено.
У разі спільної оплати медичні послуги можуть частково оплачуватися самими пацієнтами, або за рахунок інших джерел, таких як обов'язкове соціальне медичне страхування, добровільне медичне страхування чи кошти місцевих бюджетів.
Причому деякі медичні послуги пацієнти повинні будуть оплачувати самостійно (наприклад, пластичні операції для омолодження).
Медична реформа передбачає створення нового органу виконавчої влади - Національної служби здоров'я.
МОЗ пропонує, щоб ця служба одноосібно виконувала функції оплати, контролю та вибору медичних послуг.
Ця служба повинна також буде укладати договори про медичне обслуговування населення в рамках гарантованого державою пакета з установами охорони здоров'я будь-якої форми власності та фізичними особами-підприємцями.
Передбачається, що державні фінансові гарантії будуть впроваджуватися поступово: від січня 2018 року на первинному рівні і до 2020 року на інших рівнях.
Медична реформа передбачає додаткові фінансові гарантії держави на медичне обслуговування для учасників антитерористичної операції на Донбасі. Держава зобов'язується повністю оплачувати їх лікування.
Збереження існуючих пільг
Медична реформа передбачає збереження вже існуючих пільг у сфері медичного обслуговування.
Крім пакету законопроектів МОЗ є й альтернативний пакет, який був підготований комітетом Верховної Ради з питань охорони здоров'я. Існує низка відмінностей між ними:
- На відміну від МОЗ, у профільному комітеті пропонують не передавати Національній службі здоров'я функції як оплати, так і контролю якості послуг, а розділити їх.
- Комітет Ради пропонує, щоб реструктуризацію системи медустанов провела держава, тоді як МОЗ вважає, що регулятором формування мережі медичних установ повинен виступати виключно ринок.
- Проект реформи запропонований парламентським комітетом суворо деталізує права та обов'язки пацієнтів (зокрема, згідно з цим проектом, пацієнти повинні проходити профілактичні огляди за індивідуальним графіком). Згідно з проектом реформи МОЗ, пацієнт практично ні за що не відповідає.
- Законопроект, запропонований комітетом Ради, поділяє медичні послуги на платні та безкоштовні згідно запропонованої номенклатури. МОЗ пропонує, щоб послуги поділялися на платні та безкоштовні за ознакою необхідності та обґрунтованості.
Матеріали взято з: http://nv.ua/ukr/ukraine/events/v-chomu-sut-medichnoji-reformi-jaku-rozgljadaje-rada-1271594.html