Читання етикеток є хорошою звичкою, яка допоможе вам обирати ті продукти, які не будуть шкідливими для вашого здоров'я.
Отож, купуючи продукти в магазині, дотримуйтесь простих принципів:
Завжди перевіряйте дату виготовлення та термін придатності. Особливо в таку спеку, як зараз, продукти псуються дуже швидко і є ризик харчового отруєння.
Переглядайте склад продукту. Є таке правило: чим менше компонентів, тим краще. Такі продукти зазвичай менш перероблені та містять менше стабілізаторів і консервантів. Перші 3-5 інгредієнтів у списку є основними. Якщо цукор стоїть на початку, то продукт - дуже солодкий. Наприклад, купуючи сік, в якому серед перших інгредієнтів вода, цукор, ароматизатор, підсилювач смаку, то такий напій навряд чи можна вважати корисним. Отож, уникайте продуктів, в яких першими у списку зазначені рафіновані вуглеводи, цукор, сіль або частково гідрогенізовані олії.
Про шкідливість цукру не варто говорити - ви й так це знаєте. Але дуже часто виробники вказують альтернативні назви: кристалізований сік винограду (просто цукор з винограду); інвертний сироп; кукурудзяний, виноградний, глюкозно-фруктовий сироп; патока; фруктовий концентрат. Тому запамʼятайте ці слова - це все просто цукор.
Перевіряйте поживну цінність продукту. Дивіться на такі показники, як кількість калорій, білків, вуглеводів на 100 грам продукту.
Намагайтесь уникати продуктів, у складі яких є трансжири. Вони мають декілька варіантів назв: гідрогенізовані олії та жири, модифікований жир, кулінарний жир, спред - мікс тваринного та рослинного жирів, фритюрний жир, жир спеціального призначення. Це небезпечні елементи, які особливо негативно впливають на судинну систему організму. Замінити трансжири можна продуктами із корисними ненасиченими жирами, такими як авокадо, горіхи й насіння.
Е-добавки. Якщо вони є у назві - це не завжди про шкоду для організму. Усі товари, які виготовляються, проходять через певну систему сертифікації. Е-добавки є нейтральні, такі як лимонна кислота (Е330), стевія (Е960) тощо. Але є шкідливі, яких варто уникати. Наприклад, аспартам, бензоат натрію чи нітрит натрію.
Будьте уважні до таких маркувань, як «Еко», «Біо», «Органік». Дуже часто маркетологи використовують ці слова, щоб привабити покупців до продукту. Але всі ці найменування мають бути підтверджені відповідними сертифікатами, а також належними складниками продукту.
Пам'ятайте: ви те, що ви їсте. Будьте відповідальними до свого організму